tirsdag den 12. oktober 2010

Bloggen har holdt flyttedag!

Min blog har holdt flyttedag og kan i fremtiden læses på vores eget domæne.

Vi ses på:

mandag den 24. maj 2010

Pinsebesøg på Hven

Vi sejlede til Hven fra Landskrona, hvor vi mødtes ved færgen kl. 11.15. Ved 12-tiden nåede vi Hven og på toppen af bakken ovenfor havnen lejer man cykler (de har 1100 stk. så der er lidt at vælge imellem). Elisabeth og Sebastian fik lov at cykle med på disse "anhænger"-anordninger, hvilket var vældig smart (Elisabeth kunne dog kun "næsten" nå).
Vi drog afsted til øens købmand, hvor Jytte skulle lave en aftale vedr. skolebesøget på torsdag. Herefter kørte vi på stranden (nord på øen) og spiste den medbragte frokost i læ.

Turen gik videre rundt af de mange cykelegnede stier på hele øen.

Elisabeth er nødt til at vrikke godt med måsen når hun vil nå pedalerne mens hun cykler. Men det går lige. Det meste af tiden sidder hun alligevel og vender hovedet bagud mens hun snakker og forklarer om alting :O)

Der er super-flotte udsigter og det der helt specielle ø-lys, -sådan lidt a la Skagen.

Alle billederne på min blog er taget med kameraet på min mobiltelefon :O)

Bla, bla, bla... munden står ikke stille på "den lille" :O)

Cyklen er helt perfekt for Sebastian, der fint magter at skubbe morfar afsted :O)
Et lille stop ved en dam.

Endnu en flot udsigt... og få sekunder senere punkterede Brians cykel... den klarede dog turen til...
kaffe og kakao-stedet ved Tuna, hvor vi gjorde det sidste holdt inden...

...vi tog færgen tilbage til Sverige kl. 16.35.
Fantastisk hyggelig tur, som helt klart kan anbefales.

fredag den 14. maj 2010

Blomsterdekorationer til familiefest

Brians moster, har en mand, Erik (surprice!), og han skal holde 60 års fødselsdag i aften i vores hal. For noget tid siden spurgte de mig om ikke jeg kunne lave blomsterdekorationerne til bordene i "orange". Jeg sagde ja, og her er hvad der kom ud af det.

Fødselaren er bager af proffesion, derfor mit lille påhit med flute og franskbrød i trylledej. Lysene er lak-lys (12-timers) fra ester & erik. De er superflotte, men også en anelse dyre (22,-kr. pr. stk.). Til hver af de 5 borddekorationer er der brugt materialer for 90,-kr. incl. lys.

mandag den 5. april 2010

2. påskedag ved Tystrup Sø og Kongskilde

Et af udsigtspunkterne på turen sammen med mormor og morfar, August & Laura, Sebastian og Elisabeth. Peder og Heidi er stadig ved at komme på plads i flytningen, så turen startede ca. 700 m fra deres nye bopæl.

Lidt af en udfordring at have Laura i cykeltraileren med rundt. Godt der var store hjul på.
Frokosten blev nydt på en lille raste- og teltplads ikke langt fra dette sted ved søkanten af Tystrup Sø.

torsdag den 1. april 2010

Pagodehue til Elisabeth

Lidt mere restegarn blev til denne pagodehue til Elisabeth, der har plaget om en siden Sebastian fik sin.

Posted by Picasa

onsdag den 31. marts 2010

En gammel voksdug og en ditto Landcruiser

En stump gammel brugt voksdug blev i et snuptag til male-forklæder til både Elisabeth og Sebastian. Ikke det kønneste, men meget effektivt og skånsomt for deres tøj når de hygger i vores hobbyrum.
Vores Landcruiser har nu været under... Brians meget kyndige hænder i snart 1 år. Den er stort set "skiftet ud" idet den var ved at ruste væk. Alt plade- og slibearbejdet har Brian selv stået for, og i dag... mange... rigtig mange timer (blod, sved, bandeord) senere er den endelig blevet klar til maler. Den bliver rød/orange og sort (sådan lidt roskilde-festival-agtig). Hold da op, hvor vi glæder os til at få LC'eren ud og køre igen.
Den starter fint, og kan sagtens køre...

mandag den 29. marts 2010

Pagodehue til Sebastian

Øj, den var nem! ... og tilmed i reste-garn! Sebastian er super-glad for den og render rundt med den inde og ude.
Hækleopskriften er fra "Hotte huer" (2002).

søndag den 28. marts 2010

Påske på Hasselgård

Igår var Brians familie til påske-hygge her på Hasselgård. Det er en af de ny-vedtagede familietraditioner og det blev en rigtig hyggelig dag.
Vi startede med at male påskeæg (både udpustede og hårdkogte).

Derefter blev det tid til at indtage den store påskefroskost (buffet, hvor hver familie havde medbragt 1-2 påskeretter). Hold da op, der var meget mad!

Ovenpå den overdådige froskost kastede vi os ud i den korte vandring over i Lindegårdsparken, hvor årets ægtrilning skulle finde sted. Så belæsset med vores nymalede hårdkogte påskeæg gik vi frejdigt afsted.

Op på toppen af tusind-trins-bakken:
Så blev der kastet... og samlet op igen...

Tilbage på Hasselgård kunne de fleste slet ikke slippe æg-dekoreringen og alle forsøgene med plantefarvning af æg. Smitter det mon af, hvis der er æg indeni? Hvilken farve vil det her give? osv...